Selamat datang. Selamat belajar, selamat berprestasi. Semoga sukses

Galeri Video

Powered by: Youtube

Kliping Pendidikan

Kliping Berita PNS

Otomotif

wawasan Islam

Kesehatan

loading...
loading...

  1. Apabila ia mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah malaikat untuknya dan Allah mencatatkan baginya setiap hari seribu kebaikan dan menghapus seribu kejahatan.
  2. Apabila ia melahirkan anak maka keluarlah ia dari dosa-dosanya seperti keadaannya pada hari ketika ibunya melahirkannya. Apabila ia meninggal ketika melahirkan, tiadalah ia meninggalkan dunia ini dalam keadaan berdosa, kuburnya menjadi taman dari taman-taman surga, dikaruniakan pahala seribu haji dan seribu umrah, serta malaikat beristighfar untuknya hingga hari kiamat.
  3. Perempuan yang meminyakkan rambut dan janggut suaminya, memotongkan kumis serta kukunya, maka Allah SWT akan memberinya minuman dari sungai-sungai surga, meringankan sakaratul mautnya, kuburnya bagai taman surga, dan dimudahkan melintas jembatan sirathal mustaqim.
  4. Rasulullah SAW berkata kepada putri beliau: “Wahai Fatimah, perempuan mana yang tersenyum di hadapan suaminya maka Allah SWT akan memandangnya dengan pandangan rahmat.
  5. Perempuan yang meminyaki dan menyisir rambut serta mencuci pakaian anak-anaknya, Allah SWT akan mencatatkan baginya ganjaran pahala orang yang memberi makan kepada seribu orang yang lapar dan memberi pakaian kepada seribu orang yang telanjang.


Sumber: Inbox Grup Facebook


loading...
Bagikan artikel ini:
Suka artikel ini?
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

Top